لطفا بعد از طی کردن مراحل سفارش با استفاده از شماره کارت مشخص شده و واریز به آن حساب نسبت به ارسال رسید به این شماره 09120841537 اقدام فرمائید.

پشتیبانی - 09120841539

تاثیر پرده در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از پرده برقی

مقدمه :

پرده شاید یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی باشد ، به طور کلی استفاده از پرده در سراسر جهان فراگیر است و به طور معمول در دکوراسیون خانه ها از پرده استفاده میشود ؛ حال این سوال پیش می آید که چطور می شود از این عنصر مهم کمال استفاده را در دیزاین خانه و محل کار برد ، ما در این مقاله سعی بر این داریم تا کمی درباره تاثیر پرده ها در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم .

بررسی کلی تاثیر پرده بر دکوراسیون داخلی :

در تعریف دکوراسیون داخلی این جمله کفایت می کند که بگوییم : (کمال استفاده از محل مورد نظر از لحاظ زیبایی و کاربرد آن ) ، حال ما میخواهیم این را بررسی کنیم که انتخاب پرده چه اثری روی دکوراسیون داخلی می گذارد تا بتوان کمال استفاده را از فضای مورد نظر برد .

انتخاب پرده مناسب :

انتخاب پرده خود چالشی است در اینکه بتوان به طور کامل فضای مورد نظر استفاده کرد ، از لحاظ زیبایی پرده نمیتوان نظریه کلی داد چون هر شخص متناسب با سلیقه خودش و خانواده اش اقدام به خرید پرده مورد نظر می کند و این سلیقه تقریبا برای هر شخص منحصر به فرد است .

در خصوص کاربرد پرده میتوان به طور نسبی در رابطه با آن صحبت کرد ، برای قیاس کارایی پرده های مختلف معیار های زیادی هست اما میتوان به تفاوت بین پرده برقی با عادی یا انواع پرده ها مثل پرده های زبرا یا پانچ اشاره کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

انتخاب بین پرده برقی و عادی :

این انتخاب بسته به مکان ها قابل تغییر است ممکنه کسی فضای استفاده از پرده به صورت عادی را داشته باشد اما استفاده از نوع برقی و هوشمند آن را ترجیح دهد اما در جاهای که امکان استفاده از نوع عادی آن نیست دیگر ما قادر به انتخاب نیستیم و مجبور به استفاده نوع برقی آن هستیم .

این ویژگی در پرده ها این قابلیت در دکوراسیون داخلی به ما می دهد تا بتوانیم متناسب با فضای مورد نظر انتخاب مناسب داشته باشیم که از نوع برقی یا عادی پرده ها استفاده کنیم تا بتوانیم کمال کارایی را تجربه کنیم .

تاثیر پرده در دکوراسیون داخلی

بررسی انواع پرده ها :

در مسئله انتخاب نوع پرده باز هم بستگی به سلیقه و دیزاین فضای مورد نظر دارد ، چون ممکن در فضایی پرده زبرا مناسب باشد در جای دیگر پرده پانچ .

اما مسئله ای دیگر در خصوص انواع پرده ها این است که باید به میزان دسترسی آن برای نصب پرده هم دقت کرد و این را در نظر گرفت که چه نوع پرده ای قابلیت نصب راحت تر و یا اصلا امکان نصب در آن فضا را داراست .

توجه به رنگ و شکل وسایل دیگر :

شاید در زیبا سازی دکوراسیون داخلی توجه و بررسی لوازم دیگر خانه یا محل کار از مهم ترین عوامل باشد ، نگاه به اینکه چه رنگی یا چه نوعی از پرده متناسب با وسایل دیگر است و جلوه بهتری از آن به فضا می دهد .

توجه به رنگ آن از عوامل مهم است گاهی اشخاص ست بودن نسبی لوازمشان از مهمترین اهدافی است که دکوراسیون داخلی دنبال می کنند ، ست بودن لوازم به این معنا نیست که به طور مثال دقیقا تمام لوازم یک رنگ باشند ممکنه کسی هم از این که همه چیز دقیقا یکی باشد خوشش بیاید اما شاید به طور کلی ست بودن لوازم یکی بودن طیف وسایل باشد .

اما ممکن است ضد بودن رنگ ها هم سلیقه کسی باشد و این دیزاین را بپسندد ، همانطور که در قبل گفتم شاید عمده زیبایی دکوراسیون داخلی بستگی به سلیقه و تفکر افراد داشته باشد .

نیم نگاهی به جنس پرده :

توجه به جنس پرده مورد نظر هم میتواند در بخش کارایی دکوراسیون داخلی مهم باشد ، چون بسته به مکان یا شهر خانه و محل کار میتواند این عامل تاثیر گذار باشد ، از انواع جنس پرده میتوان به مخمل یا پلی استر یا حریر و … اشاره کرد که متناسب با شرایط انتخاب می گردد .

شاید بازهم در این بخش ما برگردیم به سلیقه افراد و تاثیر جنس پارچه بر روی زیبایی و دوباره این عامل هم وابسته به تفکر افراد بدانیم اما انتخاب جنس پرده هم با توجه به مکان مورد نظر میتواند تاثیر گذار باشد

ویژگی های مختلف پرده ها در حوزه جنس پارچه مثل ضخامت یا سنگین و سبک بودن پارچه یا …. هم قابل توجه است تا بتوان بهترین انتخاب را کرد.

تاثیر پرده در دکوراسیون داخلی

سخنی درباره پرده های معمولی و پرده برقی :

در حوزه کاربرد پرده ها به صورت مختصر به این پرداختیم که نوع معمولی آن به چه در میخورد و نوع برقی آن چه کاربردی دارد ، اما در این بخش میخواهیم موضوع را وسیع تر توضیح بدهیم .

استفاده از پرده برقی برای کسانی که دسترسی به پرده شان برای جا به جایی ندارند میتواند عامل مهمی باشد ، گاهی پرده در جایی از خانه قرار دارد که نمیتوان آن را تکان داد پس استفاده از این قابلیت کاربرد فراوانی برای این مسئله دارد .

یا به طور مثال استفاده از نوع برقی آنها میتواند در مواقعی که تکان دادن پرده برای افراد سالمند مشکل است کمک کند و زحمت انجام این امور را از دوش آنها بردارد .

سخن پایانی :

در این مقاله سعی شد درباره تاثیر جنس پرده ها یا انواع آنها از لحاظ شکلی یا برقی و معمولی بودن آنها در میزان زیبایی و کاربرد پرده ها در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم ، تا بتوانیم آشنایی بیشتری با این عنصر مهم در دیزاین منازل و شرکت ها و … داشته باشیم .

امید است با خواندن این مطالب و استفاده از آنها شما کاربران و مشتریان عزیز توانسته باشید به هدفی که از خواندن این مقاله داشتید رسیده باشید و انتخاب مناسب را در حوزه دکوراسیون منزل یا مکان های دیگر داشته باشید تا بتوانید کمال استفاده از لحاظ زیبایی و کاربرد وسایل را در فضای مورد نظر داشته باشید .

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من