لطفا بعد از طی کردن مراحل سفارش با استفاده از شماره کارت مشخص شده و واریز به آن حساب نسبت به ارسال رسید به این شماره 09120841537 اقدام فرمائید.

پشتیبانی - 09120841539

پارچه پرده مخمل

مزایای استفاده از پرده برقی

مقدمه :

پارچه پرده مهترین بخش در انواع مختلف پرده ها است ، در وقاع بخش اصلی و تشکیل دهنده پرده پارچه آن است که همین ویژگی شخص را ملتزم می کند تا در خصوص خرید و فروش انواع پرده اولین چیزی که در نظر می گیرد جنس  پرده باشد .

به طور کلی پارچه به کار رفته در پرده می تواند انواع مختلفی داشته باشد مانند حریر و مخمل و پارچه های دیگر ، ما در این مقاله سعی ب  این داریم تا در باب این نوع پارچه سخنی به میان آوریم تا شما کاربران و مشتریان عزیز بتوانید آشنایی مناسبی نسبت به جنس پرده پیدا کنید .

در این مقاله ما قرار است تا به بررسی پارچه مخمل  ، پلی استر و کتان بپردازیم .

پارچه مخمل :

پارچه مخمل نوعی پارچه کرکی است که آن را از ابریشم ، پنبه ، کتان یا پشم می بافند ، این نوع از پارچه به نرمی و لطافت مشهور است و اگر بخواهیم یک ویژگی اصلی این نوع از پارچه را بازگو کنیم همین نرمی آن است .

از مخمل در دوخت لباس ، پتو ، پارچه پرده و …. استفاده می کنند ، اغلب شاید پارچه پرده های لوکس و سلطنتی از مخمل ساخته شوند ولی به طور کلی ممکن است که برای کاربری های متفاوت از پارچه مخمل در دوخت پرده استفاده شود .

این جنس از پارچه در قدیم بخاطر دشواری ساخت و تولید آن جزء پارچه های اشرافی و لوکس به حساب می آمد همانطور هم که در مطالب گفته شد این پارچه در پرده های لوکس و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد ، البته این نکته هم هست که با پیشرفت تکنولوژی فرآوری آن راحت تر شده و قیمت و هزینه این جنس از پارچه را کمتر کرده است .

پارچه پرده مخمل

پارچه پلی استر :

این نوع از پارچه در حال حاضر شاید پر استفاده ترین پارچه در کل جهان باشد ، خیلی از لباس ها و پارچه پرده ها و روتختی ها و خیلی از وسایل دیگر تولید شده از پلی استر هستند .

پلی استر ماده شیمیایی است که با انجام فرآیند های شیمیایی تولید و بعد از آن به محصولات مختلف تبدیل می گردد ، استفاده از این نوع پارچه در حال حاضر بسیار مرسوم است و در خیلی از پوشاک و لوازم تزئینی و … مورد استفاده است

پارچه کتان :

این نوع از پارچه ساخته شده از الیاف گیاه بزرک یا کتان است ، پارچه کتان بسیار محکم و خاصیت بالایی در جذب آب دارد ، پارچه کتان از قدیمی ترین پارچه های مورد استفاده در جهان است که در حال حاضر از آن برای دوخت پارچه پرده ها نیز استفاده می کنند .

پارچه کتان هم دارای استفاده های مختلف است و در حوزه پوشاک و حوزه دیگر نیز قابل استفاده است .

پارچه پرده کتان

مقایسه انواع مختلف پارچه پرده :

در مطالب بالا ما به توضیحی مختصر از پارچه ها پرداختیم و نکاتی را متذکر شدیم حال این سوال پیش میاید که چه چیزی باعث میشود تا انتخاب نسبت به هم متمایز باشد .

علت این تفاوت در انتخاب ها نسبت به جنس پارچه پرده در مقالات قبل هم توضیح داده شد به طور مثال سلیقه کسی انتخاب پارچه محکم و متراکم است که پارچه کتان مورد مناسبی برای استفاده می باشد یا ممکنه کسی نظرش روی پارچه نرم و لطیفی مثل مخمل باشد .

همین ویژگی خاص هر پارچه هست که آنها را از هم متمایز می کند و باعث می شود تا انتخاب متفاوت از یکدیگر باشد ، گاهی برای شرایط مختلف فاکتور های دیگری نیز قابل ملاحظه است مانند شرایط آب و هوایی یا شدت تابش خورشید که همه اینها میتواند در انتخاب پرده تعیین کننده باشد .

نکات تکمیلی پیرامون انواع مختلف پرده ها :

همانطور که گفته شد توجه به این که پرده از چه جنسی ساخته شده شاید مهمترین بخش در انتخاب پرده باشد اما ذکر این نکته که باید به قابلیت های هوشمند سازی پرده نیز نیم نگاهی داشته باشیم خالی از لطف نیست .

اگر شرایط  ایجاب کند که استفاده از نوع هوشمند پرده ها ضروری شود ، نگاه به این که آیا پرده این قابلیت را دارا هست یا نه خود نکته ای مهم است

سخن پایانی :

در این مقاله ما سعی کردیم تا درباره سه نوع از پارچه پرده هایی که در دوخت پرده به کار می برند توضیح دهیم ، در باب جنس و ویژگی های پارچه ها صحبت کنیم به نرم و لطیف بودن یا سخت و محکم بودن پارچه پرده ها بپردازیم و بگوییم که ممکن است در چه شرایطی استفاده از نوع خاص پرده ای ضروری شود .

ما در مقالات مختلف به این اشاره کردیم که قابلیت هوشمند سازی برای پرده ها میتواند یک ویژگی مهم باشد ، در مقالات قبل ما به این موضوع پرداختیم و انواع مختلفی را نام بردیم که این قابلیت را دارا هستند مانند پرده زبرا و رومن و…..

امید است تا با خواندن این مطلب ما توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما گذاشته باشیم و شما به هدفی که از خواندن این مطلب دنبال میکنید رسیده باشید ، شما میتوانید برای مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمائید .

منابع:

ویکی پدیا ———–>پارچه کتان 

ویکی پدیا ———–>پارچه مخمل 

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من